vineri, 15 mai 2009

Intoarcerea la cuib (1)

Am hoinarit prin tara o saptamana, am revenit cu bagaje mari de cunostinte (Maria) si foarte inspirati de ceea ce am vazut.
Prima data am vizitat-o pe Sophia, o fetita deosebit de dulce si sensibila, care m-a impresionat de-mi venea sa plang atunci cand o striga pe Maria a doua zi la plecare cu lacrimi in ochi. Au invatat multe lucruri utile una de la alta, ca de exemplu sa se bata pe antibiotic si sa priveasca lumea din alta perspectiva:

Am aterizat pe luna si am invatat sa spunem "noroi", Maria a folosit aici toate perechile de pantofiori (3):

...o noua vedere de la Bicaz

Am inceput periplul pe la manastiri la Varatec, tocmai plouase, o multime de balti ne-au stat la dispozitie, Maria a invatat cum poate face si ea noroi. Am plecat spre Agapia pe un drum ingust, prin padure. Maria fredoneaza aici "happy-happy". Prima oara ca o aud. Drumul e superb, miroase a brad, sunt coloane de lumina si aburi usori se ridica pe marginea drumului. Manastirea e cea mai prietenoasa pe care am vazut-o, pictata superb de Grigorescu la 20 de ani, are ceva senin si vesel care se reflecta in toata lumea

Am trecut prin Humulesti, am vazut casa memoriala Ion Creanga, de unde am cumparat si Punguta cu doi bani, povestea pe care i-o spune tati la schimbat de pampers. In masina Maria intinde mereu doua degetele spre noi si repeta "doi-doi". Nota: in vacanta nu am apucat sa o citim, de fiecare data a adormit instantaneu.

Am ajuns la Neamt, o manastire superba, e ceea ce ne place noua. Am facut multe poze cu detalii, pun una de perspectiva, pentru ca nu stiu pe care sa o aleg. Biserica e cea mai mare ctitorie a lui Stefan cel Mare si are cea mai mare biblioteca manastireasca: 18000 de volume. Are un aer vechi, uitat de lume, unele plante cataratoare inca nu infrunzisera, multe intrari de piatra, tacute, pustii. Te invita sa explorezi. Maria a stat foarte cuminte in wrap.

Am vazut in aceeasi zi Secu si Sihastria, manastiri vechi de calugari. Tot drumul a plouat, dar de fiecare data cand am ajuns la cate o manastire s-a oprit si ploaia. De fapt asta a continuat toata vacanta. Frumos.
Manastirea Secu e in forma de cetate dreptunghiulara, cu biserica mare in mijloc si lucraturi superbe de lemn.

Manastirea Sihastria este intre culmi impadurite, o oaza de liniste duhovniceasca. Dupa ce trecem zidurile vedem biserica veche,

iar mai jos noua ctitorie, mare si foarte incapatoare.

Spre seara am ajuns la Falticeni, sa vedem prieteni dragi, cu un copil vesel si cu chef de hoinarit.